افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + ویدیو یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

رضا صاحبی، سرمربی تیم دسته سومی شد| کوچ پدیده شرق به غرب!

  • کد خبر: ۵۱۱۸۲
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
رضا صاحبی، سرمربی تیم دسته سومی شد| کوچ پدیده شرق به غرب!
گل‌زن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال خراسان این‌روز‌ها دور از خانه و در تبریز به‌دنبال حق خود در دنیای مربیگری می‌گردد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ گل‌زن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال مشهد و خراسان این‌روز‌ها کیلومتر‌ها دو‌رتر از خانه تجربیات خود را در اختیار جوانان تبریزی گذاشته است. رضا صاحبی، آقای گل جام آزادگان فوتبال ایران، در‌حالی هدایت تیم لیگ دسته‌سومی «ستارگان آژند آذربایجان» را به‌عهده گرفته است که تا سال گذشته یکی از مربیان فعال رده پایه فوتبال استان بود و با تیم شهر‌خودرو (پدیده) نتایج خوبی در مسابقات کشوری گرفت؛ اما حالا به تبریز رفته است و می‌گوید اگر در مشهد می‌ماند، به جایی نمی‌رسید.
 
صاحبی که پیش‌از‌این در دوران بازی یک‌بار از مشهد رفت و اتفاقا موفقیت‌های زیادی با تیم ذوب‌آهن اصفهان کسب کرد، دوباره راه غربت در پیش گرفته است؛ با این دلخوشی که هستند کسانی که قدرش را می‌دانند و مثل شهر خودش به او بی‌مهری و به سابقه و جایگاهش بی‌اعتنایی نمی‌کنند.

* «ستارگان آژند آذربایجان». سرمربی یک تیم نو‌ظهور. کمی درباره تیم جدیدتان بگویید.

- همان‌طور که گفتید، این تیم یک تیم تازه‌تأسیس است. شخصی به نام «فرهاد کلاهدوز» که یک تبریزی است، در تهران اقدام به خرید این امتیاز کرده و از عاشقان فوتبال است. او یک شرکت واردات قطعات یدکی در سطح ایران دارد.

* چه شد که از لیگ دسته‌سوم تیم‌داری را آغاز کردند؟

- من چند سال است با ایشان و مجموعه‌شان آشنایی دارم و می‌دانم مجموعه آژند توانایی خرید امتیاز تیم لیگ‌یکی و حتی لیگ‌برتری را هم داشت؛ اما خب ترجیح دادیم، چون باشگاه تازه‌تأسیس است، از مرحله اول لیگ ۳ کار را شروع کنیم تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای تیم‌داری را فراهم کنیم.

* چه چشم‌اندازی برای تیمتان ترسیم کردید؟

- حقیقت آن است که خیلی‌ها می‌آیند و می‌گویند ما می‌خواهیم در طی چند سال فلان و بهمان کنیم، اما من با شناختی که از دوستان دارم، به شما اطمینان می‌دهم این چشم‌انداز فقط در حد حرف‌زدن نیست. چشم‌انداز ما این است که در سه‌چهار سال آینده بتوانیم یک باشگاه خوب و مقتدر در سطح لیگ برتر ایران داشته باشیم.

* کادر فنی‌تان را هم انتخاب کردید؟

- فعلا فقط حضور احد رشک‌بر که از بازیکنان قدیمی و بومی ماشین‌سازی است، به‌عنوان دستیار در کنارم قطعی است.

* آیا در کادرتان از مشهدی‌ها هم استفاده می‌کنید؟

- بله. این احتمال وجود دارد. به‌هر‌حال در وهله اول ترجیح من در جذب بازیکن و کادر فنی افراد بومی است، اما شاید از افرادی خارج از تبریز هم استفاده کنم.

* فرایند جذب بازیکنان به چه شکل است؟

- از جمعه ۲ هفته گذشته برای جذب بازیکن فراخوان دادیم و حدود ۳۰۰ نفر آمدند و از میان آن‌ها تاکنون ۳۲ نفر را گلچین کردیم. در ادامه باید حتما پنج‌شش بازیکن میدان‌دیده هم جذب کنیم.
 

* مرحله اول لیگ دسته‌۳ از کِی شروع می‌شود؟

- فعلا قرار است ۲۶‌آذر قرعه‌کشی انجام و از ۷ دی‌ماه نیز مسابقات شروع شود؛ اما فکر می‌کنم با توجه به وضعیت کرونایی، این زمان دستخوش تغییر شود.

* می‌دانید ۴ تیم از مشهد نیز در این مسابقات حاضرند؟

- بله، ولی فکر می‌کنم دست‌کم در مرحله اول به‌خاطر شرایط جغرافیایی با هم رو‌به‌رو نشویم.

* رویارویی احتمالی با مشهدی‌ها در مرحله دوم برای شما معنایی خواهد داشت؟

- من الان در تیم تبریز هستم و باید روی این تیم تعصب داشته باشم. برای تیمی که می‌خواهد صعود کند، فرقی ندارد با چه تیمی بازی کند. ما اسبمان را برای صعود زین کردیم.

* چرا اصلا برای مربیگری به تبریز رفتید و با جوانان شهر خودتان مشهد کار نکردید؟

- فوتبال خراسان متأسفانه مختص شهرخودرو شده است و این تیم هم هیچ نشانی از مشهدی‌بودن ندارد. به‌جرئت می‌توانم بگویم شهرخودرو هیچ گلی به سر فوتبال مشهد نزده است. شاید سالی یکی‌دو بار استقلال و پرسپولیس به مشهد بیایند؛ اما من از شما می‌پرسم مردم مشهد لذت فوتبال را می‌برند؟ باور کنید لذت نمی‌برند....

* چرا؟

-چون همه بازیکنان، فصل تمام شود، ساکشان دستشان است و می‌روند. من از حمیداوی که در مشهد سرمایه‌گذاری کرده، تشکر می‌کنم؛ اما واقعیت آن است که از شهرخودرو هیچ چیزی برای فوتبال مشهد نمی‌ماند! من چند سال مربی تیم‌های پایه شهرخودرو بودم.

* پس چرا در مشهد نماندید؟

- اگر در مشهد می‌ماندم، به جایی نمی‌رسیدم. بعد از چند سال کار در تیم‌های پایه شهرخودرو و کسب ۲ قهرمانی برای آن‌‎ها، جایگاه من نبود که به تیم بزرگ‌سالان اضافه شوم که می‌روند X و y را از خارج استان می‌آورند؟! وقتی در مشهد از آدم کمک نمی‌گیرند، باید از استان خارج شد. در مشهد نمی‌گذارند و نمی‌خواهند کار کنی.

* اما در مشهد استعداد فراوان است.

- باور کنید هفته پیش که از ۳۰۰ بازیکن در تبریز تست می‌گرفتم، به دوستانم گفتم فکر می‌کردم از لحاظ فنی خیلی وضعیت بهتری داشته باشید؛ اگر همین تست را در مشهد می‌گرفتم، می‌توانستم ۲ تا تیم عالی تشکیل بدهم. اما اینجا خبری نیست!

* پس به تبریز رفتید که رؤیا‌های مربیگری‌تان را تحقق ببخشید؟

- من در مربیگری آدم جاه‌طلبی هستم. شما مطمئن باشید دوسه سال دیگر من را در بهترین تیم‌های ایران می‌بینید؛ چون برای رسیدن به این هدف تلاش کردم و برنامه دارم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->